Jakich błędów unikać wystawiając przedmiot na AlleOkazja?
Jakich błędów unikać przy okazji wystawiania przedmiotów? Powodów, dla których Polacy uwielbiają korzystać z serwisów ogłoszeniowych jest wiele. Przede wszystkim ogromny wybór przedmiotów – znajdziemy tam bieliznę, sprzęt elektroniczny, samochody, a nawet rzeczy, o których istnieniu nie mieliśmy pojęcia. Kolejną kwestią jest możliwość wybrania najkorzystniejszej oferty (cena) z listy dostępnych przedmiotów.
Tytuł
Tytuł, który odgrywa kolosalne znaczenie, ale jaki ma być? prosty? zabawny? natężony słowami kluczowymi? czy chwytliwy? , a może prowokujący? Osobiście powiedziałbym wszystko w jednym i wiem, że taki tytuł dla Ciebie jest ciężki do ułożenia, ale dzięki niemu zyskasz wielu klientów.
Cena
Cena – sprawdź, które ceny najlepiej sprzedają. Aktualnie bardzo dobrze konwertują sprzedaż ceny z końcówką „9”, czyli 49 zł, 99 zł, 159 zł, 299 zł, 1999 zł itd … Stosuj sprawdzone ceny i nie marnuj czasu na testowanie nowych.
Opis
Jest właściwie najważniejszym (obok ceny) czynnikiem, który decyduje o tym, czy będziemy zainteresowani zakupem, czy nie. Jest kilka zasad, których powinniśmy się trzymać — jeżeli zależy nam na tym, aby wystawiany przedmiot szybko zmienił właściciela.
Pierwsza sprawa – przejrzystość. Opis musi być relatywnie jak najkrótszy, ale uwzględniać wszystkie najważniejsze cechy przedmiotu — z uwzględnieniem informacji dotyczących stanu. Warto unikać nadmiaru wykrzykników, czy pisania WIELKIMI LITERAMI.
Przy okazji opisów warto unikać stosowania nadmiaru utrudniających czytanie jaskrawych kolorów czcionek.
Zdjęcia
Spore znaczenie mają również zdjęcia. Użytkownik na ich podstawie może ocenić faktyczny wygląd opisywanego przedmiotu. Naturalnie są sytuacje, w których np. uszkodzenie nie jest widoczne, ale w żadnym wypadku nie zwalnia nas to z odpowiedzialności, czy konieczności uwzględnienia odpowiedniej informacji w opisie.
Zdjęcia powinny być wyraźne i faktycznie przedstawiać wystawiany przedmiot. W momencie, gdy wystawiamy np. używany komputer, który nosi widoczne ślady użytkowania, nie ma sensu wstawianie zdjęć zapożyczonych ze strony producenta. Potencjalny kupiec zaczyna się coraz bardziej intensywnie zastanawiać, jak zamieszczone fotografie mają się do opisu, a rodzi to wątpliwości, które nie działają na naszą korzyść.
Jeżeli dysponujesz aparatem cyfrowym, to poświęć kilka minut na przygotowanie przedmiotu do sfotografowania, zadbaj o otoczenie, tak aby widoczny był wyłącznie sprzedawany obiekt. Każdy z nas lubi dokładnie obejrzeć coś, co zamierza kupić — szczególnie, gdy jego cena przekracza kilkaset złotych.
Pamiętaj ! – Nie ukrywaj wad
Brak lub utrudniony kontakt
Częstą praktyką jest podawanie adresu e-mail, czy telefonu komórkowego. Wszystko oczywiście z umiarem i odpowiednią ostrożnością – chyba że lubimy otrzymywać spam i innego rodzaju atrakcyjne wiadomości.
Jeżeli zadbaliśmy o odpowiednio dobry opis, to nie musimy spodziewać się dziesiątek maili z zapytaniami dotyczących wystawianych produktów. Czasami jednak bywa i tak, że pomimo naszych starań, ktoś zwróci się z pytaniem, na które odpowiedź znajduje się w opisie. Tak czy inaczej, nie warto ignorować tych wiadomości.
Promocja
Mając dobrze skomponowaną aukcję, możesz w prosty sposób polecić Twój produkt w mediach społecznościowych, na portalach branżowych i forach, w kategoriach niszowych. Tagi – na samym końcu opisów możesz umieścić kilka tagów z parametrami produktu.
Gwarancja satysfakcji – czarno na białym napisz, że jeśli klient będzie niezadowolony z produktu, może go zwrócić w dowolnej chwili, w czasie nie dłuższym niż np. 30 dni od zakupu, bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów!